Sabtu, 20 Julai 2013

PANAS !!! Wang ehsan di Terengganu hanya untuk orang UMNO???


Di bulan ramadhan yg mulia ini umat islam berebut rebut untuk melakukan kebaikan dan kerja kerja amal.
Tetapi sebalik nya berlaku kepada pemimpin pemimpin umno di negeri terengganu.

Semua rakyat terengganu tahu,duit ehsan ada lah hasil duit royalti minyak yang tidak di berikan kepada negeri terengganu.Tetapi puak puak umno menganggap duit royalti minyak sebagai duit mak bapak dia orang

Buktinya di dun rhu rendang,marang.Duit ehsan hanya di berikan hanya kepada orang2 umno sahaja.Tidak kah puak puak umno ini di bulan ramadhan yang mulia ini mempunyai 'perut pedal' kerana tidak kasihan kepada orang miskin yang amat memerlukn duit ehsan itu untuk menampung perbelanjaan di bulan ramadhan ini?? Sedang kan orang2 miskin itu juga merupakan rakyat terengganu?

Jumaat, 19 Julai 2013

TANGISAN YANG DIKASIHI ALLAH

Dalam dunia ini ramai orang yang menangis, akan tetapi sedikit sekali yang didapati orang yang menangis kerana takutkan Allah, menangis kerana mengenangkan hari Akhirat, menangis kerana gerunkan Neraka Allah dan rindukan Syurga Allah. Apa yang kita dapati kebanyakan manusia hari ini menangis kerana hal-hal lain yang bersangkutan dengan kepentingan duniawi semata-mata umpamanya menangis kerana tidak tahan dengan penderitaan hidup, menangis kerana kemiskinan, kesusahan, kesakitan, kehilangan orang yang dikasihi, gagal dalam peperiksaan, kecewa dalam percintaan, putus tunang, dicaci maki dan tidak kurang juga ada yang menangis kerana tersinggung atau kecil hati dengan tingkah laku seseorang.



Ada juga yang menangis kerana suaminya kahwin lagi dan tidak kurang juga ada yang menangis kerana kurang mendapat perhatian serta kasih sayang dari orang yang disayangi. Alangkah ruginya air mata yang dicurahkan ke bumi, sedangkan tiada nilai sedikit pun di sisi Allah. Malang sungguh bagi mereka yang menangis kerana hal lain, bukan kerana Allah, hidupnya menderita dan setiap tangisannya membawa kehancuran. Tidak kurang juga ada yang sanggup mengambil jalan singkat setelah puas menangis mengenangkan nasib diri iaitu dengan membunuh diri atau melakukan sesuatu perkara yang bertentangan dengan syariat.

“Al Aqsa hanya akan bebas oleh Ahlussunah, bukan Syiah” Syeikh Dr. Wael Alzard




Ramai yang menyangkakan bahawa Iran dan Syiah adalah golongan utama dalam membebaskan Palestin dinafikan oleh seorang Doktor dalam ilmu hadis dari Gaza, Syeikh Dr. Wael Alzard. 

Menurutnya, pembebasan masjidil Al Aqsa hanya dapat dilakukan oleh Ahlussunah wal jama'ah.

"Kami memegang prinsip sebagaimana disunnahkan oleh Rasulullah shallallahu'alaihi wasallam dan para sahabat bahawa yang boleh membebaskan masjid Al Aqsa adalah Ahlussunah, itu sama sekali tidak ada keraguan," katanya kepada Islampos.com, Rabu (17/7/2013) di Masjid Darussalam Indonesia.

Sabtu, 4 Mei 2013

Pakatan sudah menang 7 negeri, sedia ke Putrajaya

KUALA TERENGGANU:Dengan tidak sampai 20 jam waktu pengundian bermula, PAS yakin Pakatan Rakyat akan berjaya mengambilalih pentadbiran negara dari Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kali ini.

(Mustafa penuh keyakinan dalam sidang medianya hari ini)

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata, hanya negeri Melaka, Pahang dan Johor sahaja masih lagi bersama BN sedangkan semua negeri lain boleh dikira sudah jatuh ke tangan Pakatan.

"Semalam saya umumkan kita dapat 117 kerusi Parlimen dari 222 yang ada. Petang nanti saya akan dapat angka baru yang boleh jadi meningkat lagi kerana trendnya Pakatan sedang meningkat," kata Mustafa dalam sidang medianya hari ini.

Dengan kenyataan Mustafa ini bermakna, Selangor, Pulau Pinang, Perak, Kelantan, Kedah, Negeri Sembilan, Terengganu dan Perlis sudah jatuh kepada Pakatan di Semenanjung ini.

Sabtu, 6 April 2013

Zaid jelaskan kenapa Melayu mesti undi Pakatan



KUALA LUMPUR: Setelah lama berdiam diri, bekas defakto Menteri Kehakiman, Datuk Zaid Ibrahim (gambar) menulis dan meminta orang Melayu mengundi Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kali ini.

"Kepada mereka (orang Melayu), saya cadangkan, inilah peluang anda untuk mendapat kerajaan baru.

"Kerajaan baru akan membolehkan anda membuat perbandingan antara yang ada sekarang dengan yang baru," tulis Zaid dalam blognya.

Menurut Zaid, rakyat telah diberitahu dari masa ke semasa bahawa hanya Umno dan BN boleh memerintah dan melindungi mereka.

"Adalah lebih baik anda sendiri mengesahkan perkara ini. Macamana kita tahu Pakatan akan terlebih buruk dari Umno kalau kita tidak bagi mereka peluang?" kata Zaid.

Bagi Zaid, rakyat negara ini khasnya orang Melayu tidak patut membiarkan mereka dibuli sentiasa.

"Parti pembangkang yang ada sebenarnya mempunyai Melayu lebih ramai berbanding BN, jadi mereka tidak akan menyusahkan anda," katanya.

Khamis, 4 April 2013

Pencerobohan Lahad Datu: Cerita sebenar makain terungkai....



Semakin lama, kes lahat Datu, semakin terungkai.,hasil pemerintahan korup BN selama lebih setengah abad.

PENANGKAPAN dan pertuduhan terhadap suspek Koperal Hassan Basri daripada Polis Cawangan Khas Lahad Datu di bawah Seksyen 130M iaitu melakukan komplot jenayah hanyalah 'Tip Of Iceberg' dan PDRM wajar melakukan siasatan lebih terperinci dengan mengheret 'Musang Berbulu Ayam dalam PDRM' yang selama ini bersekongkol dan melindungi PATI dan pengganas.

Penangkapan seorang lagi pegawai Polis Marin yang sedang disoal siasat dan belum dihadapkan ke mahkamah hanyalah 'Berita Di Sebalik Cerita' sebenar yang tidak diketahui oleh Polis Malaya; tetapi diketahui oleh Warga Felda terutama Pegawai Kanan Felda yang sudah silih bertukar ganti.

Khamis, 21 Mac 2013

PANAS MELETUP !!! Ini Sebab nya Ramai Yang Datang Ke Program2 Umno



Memang UMNO sudah betul betul nazak.Setiap kali kunjungan pemimpin tertingi umno untuk berkempen menjelang pilihanraya ini pasti akn 'memaksa' rakyat untuk meramaikan jumlah rakyat yang hadir ke program
mereka.Terutamanya kalau yang datang berkempen itu ialah najib dan muhyidin.

Dengan muka tak tahu malu nya,media media2 pencacai umno akan menghebahkan pada rakyat bahaya kunjungan pemimpin umno itu mendapat sambutan 'hangat' dari rakyat.Ini lah yang di katakan menipu diri sendiri.

Jentera jentera kerajaan di gunakan sepenuh nya untuk membantu kempen2 umno dan untuk memeriahkan lagi kedatangan pemimpin2 umno berkempen menghentam parti pembangkang.

Rabu, 20 Mac 2013

Isu Altantuya: Pendedahan tanpa pendakwaan



Memang banyak perkara yang tidak kena dalam isu Altantuya. Rakyat sudah didedah dengan pelbagai pendedahan dari beberapa individu yang mengetahui isu pembunuhan gadis Mongolia tersebut. 

Mendiang Bala dan Deepak telah mendedahkan secara terperinci bagaimana mendiang Bala diarahkan untuk membuat akuan bersumpah kedua yang palsu dengan tujuan menafikan akuan bersumpahnya yang pertama.

Yang terbaru peguam Bala, Americk Sidhu mendedahkan peguam yang menderaf akuan bersumpah kedua Bala iaitu Cecil Abraham telah mengaku kepada Americk bahawa Najib adalah individu yang mengarahkan Cecil menderaf akuan bersumpah palsu Bala yang kedua itu.

Akuan bersumpah Bala yang pertama menurut Bala adalah cerita sebenar tentang pembunuhan Altantuya. Menurut Bala apa yang dinyatakan di dalam akuan bersumpah pertamanya adalah sama dengan keterangannya kepada polis apabila beliau disoal siasat oleh polis dalam kes pembunuhan Altantuya.

Khamis, 7 Mac 2013

PANAS,,,NAJIB,TOLONG JAWAB



Blogger US dah mengaku.. Najib mengapa masih membisu?

Dalam cermah jelajah negara sejak akhir2
ini ,Najib cakap berdegar2,bertempik2 dan menjerit2 mengata pada pembangkang itu.ini.

Tapi bila timbul isu pasal dia,senyap tupah dia tidok berjawab..orang tranu kata dok ketik!!

Najib,jangan lah jadi PM yg memalukan rakyat malaysia..

Sudah terlalu byk isu2 besar tidak berjawab.Apa cerita ni Najib???



Pada minggu lepas, Joshua Trevino, bekas penulis ucapan presiden Amerika Syarikat George W. Bush memfailkan rekod kepada kerajaan AS yang mengesahkan beliau dibayar oleh kerajaan Malaysia menerusi APCO Worldwide di dalam kempen mempromosi pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dan menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Rekod tersebut mendedahkan Trevino dibayar AS$389,724.70 oleh kerajaan Malaysia, parti pemerintah UMNO-BN ataupun kepentingan yang berkaitan.



Bayaran Trevino kepada konco-konconya

Pada Ogos tahun lepas, Trevino dipaksa meletak jawatan sebagai kolumnis di akhbar UK, the Guardian. Ini berikutan beliau tidak mengumumkan peranannya sebagai konsultan kepada FBC Media, di mana beliau menulis memuji tentang ciri-ciri ‘kesederhanaan’ Najib.

Pada 2011, Najib mengakui bahawa kerajaan membayar RM94 juta kepada FBC Media antara 2007 hingga 2010. FBC turut membayar AS$70,000 kepada APCO Worldwide untuk melobi kerajaan AS mewakili pentadbiran Najib. Apabila skandal pembayaran dan pengaturan berita ini didedahkan, BBC dan CNBC menamatkan kontrak FBC kerana melanggar etika kewartawanan.

Ironisnya, ketika UMNO-BN terus-menerus menyerang Anwar sebagai pro-Israel di dalam propaganda dalam negara, Trevino dan konsultan-konsultan lain bekerja keras untuk menggambarkan Anwar sebagai anti-Israel di luar negara.

Najib perlu menjawab persoalan-persoalan berikut yang timbul daripada skandal ini:


a) Berapa banyakkah wang rakyat yang dibayar kerajaan kepada konsultan perhubungan awam, khususnya luar negara untuk menulis bahan-bahan anti-Pakatan Rakyat dan Anwar Ibrahim?

b) Selain daripada APCO di AS dan FBC di UK, di manakah lagi BN melantik konsultan untuk menyerang pembangkang?

c) Siapakah yang terlibat di dalam perlantikan dan koordinasi konsultan-konsultan ini?

Apakah arahan yang diberikan kepada konsultan-konsultan ini mengenai bahan-bahan berkaitan Anwar Ibrahim memandangkan kebanyakan kerja yang dibuat adalah menyerang Anwar semata-mata?

e) Adakah kerajaan sedar bahawa ramai konsultan yang dilantik terkenal dengan pandangan ekstrem dan anti-Islam mereka, yang menghina Islam, Ikhwanul Muslimin dan umat Islam di Amerika?

f) Adakah kerajaan sedar bahawa konsultan-konsultan yang dilantik adalah penyokong tegar Israel yang menentang hak rakyat Palestin?

Najib mestilah menjawab perkara ini dengan pilihan raya yang bakal tiba. Meskipun Najib terus membelanjakan jutaan ringgit wang rakyat bagi tujuan propaganda dan fitnah, beliau terus menolak gesaan Anwar untuk perbahasan polisi bagi kepentingan rakyat Malaysia.

* Kenyataan Media oleh NIK NAZMI NIK AHMAD, PENGARAH KOMUNIKASI, PARTI KEADILAN RAKYAT*

Sabtu, 23 Februari 2013

TV3 SUKU Memang Haranjadah,Fitnah TGNA

TV3 SUKU Si bangsat pencacai umno buat hal lagi.Belum lagi habis isu kalimah Allah,timbul pula isu baru konon nya TGNA sama kan penerima brim seperti haiwan.

Sudah dua malam berturut2 isu ini di main kan bertujuan untuk bangkit kan kemarahan penyokong2 pas dan orang ramai.

Ramai orang kelantan yang memberikan komen yg menghentam TGNA,samapaikan wartawan sanggup juga pergi tanya pendapat orang asli( orang original)

Dua malam juga lah pembaca2 berita tv3 suku ini tak pasal2  dapat dosa kering kerana menfitnah,,,,,,


BERIKUT UNGKAPAN TG NIK AZIZ KETIKA BERUCAP SEKEMBALINYA DARI MENUNAIKAN UMRAH TEMPOHARI (mohon share seluruh wall fb tuanpuan)

Rabu, 6 Februari 2013

VERY HOT !!! Nasha, Please Shut Up !!!



  Semakin hari isu pemecatan ustaz Nasha semakin hebat TV3 suku main kan.Setiap malam isu ini keluar dalam buletin utama tv3 suku.

Ustaz Nasha pula semakin hebat mengeluarkan kenyataan demi kenyataan.Populariti beliau sekarang ini lebih hebat daripada artis tersohor negara.

Dan yang terkini,yang terhangat di pasaran Nasha saran kan Pas keluar dari gabungan pakatan.Katanya Pas sudah lari dari perjuangan asal.

Najib pula duduk di sofa bersama isteri tercinta si Rosmah sambil pekena kopi '0' sedang asyik menonton 'kelentong' tv3 suku amat berbangga dan terharu kerana 'kawan baik' nya itu di lihat semakin hari,semakin 'pro umno'.

UNDI TIDAK PERCAYA PADA NAJIB !!!



KUALA LUMPUR: Ahli Umno dicadang supaya membuat undi tidak percaya kepada Datuk Seri Najib Razak ekoran kegagalannya dalam menguruskan negara ini.

Mohd Soberi Shafii (gambar), bekas Ketua Pemuda Umno Ketereh dalam kenyataannya kepada Harakahdaily berkata, kegagalan Najib mentadbir negara dan Umno memalukan seluruh ahli Umno.

"Bila Najib ke Kelantan baru-baru ini sekali lagi Najib memalukan Umno apabila membuat janji yang telah dibuat oleh Pak Lah sebelum ini," kata Soberi.

Menurut Soberi, akibat kesilapan yang dilakukan oleh Najib kini menyebabkan Umno dan BN diambang kekalahan yang memalukan dalam sejarah negara.

Ketika melawat Kelantan baru-baru ini, Najib membuat 7 Janji kepada rakyat Kelantan.

Akibat dari janji-janji itu, Najib dan Umno dipermain-mainkan oleh rakyat Kelantan.

Pelbagai pihak menjadikan 7 Janji itu sebagai bahan tulisan masing-masing dengan mempermainkan Najib.

Akibatnya, ahli Umno di Kelantan sendiri merasa malu dengan 7 Janji Najib itu, kata Soberi yang juga bekas Setiausaha Kerja Pemuda Umno Kelantan.


Sumber: Harakahdaily



AJK:  Doh nazok baru nok buat undi dok percaya.berat nanang sungguh.Selama ni ikut ngonek macam anak itik ikut belakang emak itik...hehehehe

Sabtu, 12 Januari 2013

PANAS !!!! 'Beri saya imuniti, saya dedah semuanya di stadium'

Ahli perniagaan permaidani Deepak Jaikishan berkata beliau bersedia mendedahkan semua urusannya yang melibatkan personaliti yang berkuasa dalam kerajaan di perhimpunan mega Pakatan Rakyat hari ini jika pakatan pembangkang itu boleh menjamin imuniti kepadanya jika ia memerintah.

"Jika mereka memberikan saya imuniti malam ini, esok saya akan naik ke pentas dan mendedahkan segala-galanya di Stadium Merdeka," katanya kepada Malaysiakini dalam temu-bual malam tadi.

"Mereka tidak perlu berbuat apa-apa secara bertulis, mereka hanya perlu datang kepada akhbar dan umumkan... bahawa saya akan diberi status saksi dan saya akan dilindungi sepenuhnya oleh Akta Perlindungan Pemberi Maklumat, maka saya bersedia," kata Deepak.

Selasa, 8 Januari 2013

Larangan Allah duduk bersama orang jahat - Surah al-An'am ayat 68-69


ALLAH berfirman yang bermaksud,“Dan jika engkau dilupakan oleh syaitan.” (Surah al-Aníam: 68) Ertinya jika syaitan menyebabkan kamu lupa untuk menghindarkan diri daripada majlis seumpama itu, kamu dimaafkan kerana sebab lupa. Bagaimanapun Allah berfirman yang bermaksud, “Maka jangan kamu duduk selepas ingat semula bersama kaum yang zalim itu.” (Surah al- An’am: 68)

Selepas kamu ingat akan amaran Allah, maka berkewajipan kepada kamu menghindarkan diri daripada majlis tersebut melainkan mereka tidak lagi bercakap menghina Islam, menghina hukum Allah SWT dan menghina Nabi s.a.w.


Ayat ini mengajar kita umat Islam, menjadi manusia mulia dan sukakan perkara yang mulia. Ia juga termasuk dalam perkara dakwah dan perjuangan.

TG Nik Aziz ajar doa hadapi ribut Sonamu


KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) mengajak umat Islam berdoa agar ribut Tropika Sonamu tidak berlaku bencana besar.

Katanya, beliau membaca dengan cemas dan bimbang laporan akhbar yang memberikan amaran tentang ribut tropika sonamu yang dijangka melanda Semenanjung Malaysia sepanjang minggu ini.

"Saya menyeru kepada semua pihak agar mengambil langkah berhati-hati bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini.

"Banyakkan berdoa agar tidak berlaku bencana yang besar, berdoalah di mana juga kita berada dan tidak semestinya ketika solat sahaja.

Khamis, 3 Januari 2013

PANAS !!!! Mari tengok balik 'AMANAT HAJI HADI'


video

Transkripnya :


“Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO,bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah,mengekalkan undang-undang kafir,mengekalkan peraturan jahiliyah.Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Rabu, 2 Januari 2013

Amanat Haji Hadi: Penjelasan 'live', Umno tunggu apa lagi?

KUALA LUMPUR: PAS mendesak Umno untuk segera memberikan ruang kepada Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang muncul secara langsung di televisyen bagi menjelaskan polemik berkaitan isu 'Amanat Hadi'.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, Umno sewajarnya tidak perlu berlengah selepas Presiden PAS itu telah menyatakan hasrat mahu membuat penjelasan secara langsung sama ada di saluran RTM ataupun TV3.

Sebelum ini katanya, Umno bertali arus menggunakan seluruh saluran mereka menyerang Tuan Guru Abdul Hadi dengan mencabar Presiden PAS itu menjelaskan 'amanat' yang dikeluarkan kira-kira 20 tahun dahulu di Banggol Peradong.