Sabtu, 7 Julai 2012

Hello datok,saya ada lah si polan

Sila ikuti perbualan di bawah ini.......
Walaupun ianya nampak bodoh tapi ada perkara yang tersirat




Sebulan sebelum pilianraya


Si polan             :  Salam datok
Wakil rakyat      :  waalaikumsalam. siapa tu?
Si polan             :  saya ada lah si polan dari kg hulu datok.
Wakil rakyat      :  oh..apa khabar dengan orang kampung semua.
Si polan             :  semua sihat datok. datok sihat ke?
Wakil ralyat      :  saya,isteri dan anak2 semua sihat.baru lepas makan ni,
                           si polan dah makan, ke? kalau belum blh saya belanja.
Si polan             :  terimakasih datok, saya dah makan
Wakil rakyat      :  ooo dah makan ermm....kalau turun kebandar nanti jemput lah
                            datang ke rumah .dan jgn lupa bawa tempoyak
                            sekali ye.
Si polan             :  insyaalah.... datok,...saya ada hal sikit ni dgn datok
Wakil raktat      :  ada hal apa, beritahu lah, saya sedia membantu
Si polan             :  rumah saya atap bocor datok.kalau boleh nak minta
                            bantuan datok
Wakil rakyat      :  owh,,,,itu hal kecik je tu. esok juga saya turun ke 
                            kampung
Si polan             :  terima kasih banyak datok.
Wakil rakyat      :  alaa...tak payah ucap terima kasih lah si polan,
                            dah memang kewajipan saya sebagai wakil rakyat..

sebulan selepas pilihanraya ( menang lagi )


Si polan             :  salam datok
Wakil rakyat      : salam, siapa tu
Si polan             : saya si polan dari kg hulu datok
Wakil rakyat      : si polan mana ni, saya tak ingat lah
Si polan             : si polan yang datok pernah datang ke rumah dulu,
                           yang bawa tempoyak ke rumah datok tu
Wakil rakyat      : owh...ada apa hal, cakap cepat saya sibuk ni
Si polan             : macam ni datok. kalau boleh nak minta tolong dari datok ni
Wakil rakyat      : tolong apa lagi ni
Si polan             : nak minta bantuan jamban datok
Wakil rakyat      : nak minta jamban pun mintak dgn aku? knp tak minta
                           dari jkkk
Si polan             : dah minta datok, tapi jkkk tak layan.itu sebab saya nak minta
                            tolong dari datok ni
Wakil rakyat      : nanti  lah bila saya free nanti saya suruh orang saya pergi
                            tengok
Si polan             : kalau mcm itu tak apa lah datok. ohh ye datok, lusa saya nak
                            turun ke bandar, boleh saya ke rumah datok bawa tempoyak     
Wakil rakyat      : tak payah datang lah si polan, sebab esok saya sekeluarga
                            nak berangkat ke luar negara untuk bercuti !!!!!

perbualan di atas ada lah fenomena biasa sebelum dan selepas pilihanraya.
Itu lah BN dulu,kini, dan selamanya..........




    

1 ulasan: