Jumaat, 27 Julai 2012

Zunar, jangan Membidas Membuta Tuli Pasal ARTIS Masuk Pas

Apa ke hal saudara Zunar. Dah buang tebiat ke?Sepatutnya kita bersyukur dan berbangga kerana mutakhir ini ramai dah artis yang sedar dan berhijrah kepada kehidupan yang sebenar, kehidupan yang di tuntut oleh agama kita.

Perkembangan yang membanggakan ini seperti dah ramai artis dan selebriti wanita yang memakai tudung membukti kan pilihan yang terbaik dalam kehidupan kita ada lah memilih jalan yang di redhai Allah s.a.w.

Tak perlu lah saudara Zunar nak memperli atau membidas golongan artis yang masuk pas hanya untuk berceramah dan tidak berkarya.



Tak perlu lah saudara ambil tau kerana itu adalah jalan mereka pilih sendiri.

.Sebagai seorang muslim tentu saudara tahu kehidupan artis banyak ke arah melakukan perkara 2 yang di larang oleh Nya.contoh nya suara wanita adalah aurat dan haram menyanyi di khalayak orang lelaki.

Dalam bidang lakonan pula kita semua maklum bahawa tiada batasan langsung  antara aurat pelakon lelaki dan wanita.Berpegangan tangan,berpelukan dan bermacam2 lagi hal yang di larang dalam islam.

Jadi apa motif saudara Zunar sebenarnya mempersoal kan kenapa artis yang menyertai pas tidak berkarya lagi?

Apakah saudara Zunar suka sekiranya mereka kembali semula kepada kehidupan lama yang penuh glamor dan tidak tahu dosa pahala?
Zunar

Saudara sepatutnya menyokong golongan ini kerana penghijrahan mereka adalah ikhlas.

Dan sepatutnya saudara menyeru dan memberikan galakan kepada artis2 BN agar mengikuti jejak langkah artis seperti Abby Abadi, Aisyah dan ramai lagi supaya turut serta berhijrah masuk Pas.

Menjawab bidasan Zunar baru2 ini, artis yang masuk Pas Abby Abadi berkata:

“Dalam situasi artis yang berhijrah (menyertai PAS) seperti saya sekarang ini, En Zunar kena faham keadaan    artis-artis yang menyertai PAS khususnya wanita.

“Jadi bila berhijrah ruang untuk berkarya agak terbatas, yang berlakon dan menyanyi, memerlukan filem, drama dan rancangan yang bercorak Islamik.

“Artis-artis seperti kami hanya akan berkarya semula dalam bidang seni apabila sudah disediakan ‘padang’ yang bersesuaian dengan Syariah Islam.

“Dan kerana itulah Abby dan artis-artis lain yang berhijrah perlu bersama PAS untuk mendapatkan kuasa pemerintahan dalam PRU kali ini supaya tertubuhnya kerajaan baru yang pastinya akan memerintah berdasarkan Al-Quran dan Sunnah dan memastikan juga wujudnya industri hiburan yang mesra Syariah,” kata Abby Abadi kepada The Malaysian Insider dalam temuramah melalui kiriman pesanan ringkas WhatsApp sebentar tadi.

Selamat berpuasa, berbuka dan bersahur untuk saudara Zunar...

1 ulasan:

  1. elok suruh bini sendiri tutup aurat...saudara Zunar. Artis yg insaf bukan berceramah..mereka sekadar berkongsi perasaan dan pengalaman

    BalasPadam