Isnin, 16 Julai 2012

PENGKIANAT !!! UMNO DAN BN TIDAK BOLEH DI MAAFKAN



KUALA TERENGGANU- Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsan Peringkat Negeri Terengganu mendakwa Perhimpunan Oren ‘Selamatkan Felda’ yang diadakan di masjid Wilayah Persekutuan Sabtu lalu telah berjaya mencapai sasaran.

Pengerusinya, Cikgu Shalahuddin Jaafar berkata, apa yang paling penting adalah penyerahan memorandum rakyat kepada Yang DiPertua Agong.


“AlhamduliLlah, perhimpunan berjaya mencapai sasaran dan yang paling penting Memo Rakyat telah berjaya di serahkan kepada Yang DiPertuan Agong,

“seluruh anak-anak peneroka Felda dan warga Felda, khususnya di negeri Terengganu menjunjung kasih Yang DiPertuan Agong dan kita berdoa tanah-tanah Felda dapat diselamatkan,”ujarnya ketika ditemui ditemui selepas Himpunan Oren di masjid Wilayah Persekutuan, pada Sabtu 15 Julai.

Menurutnya, sembilan puluh peratus tanah di rancangan tanah Felda adalah milik orang-orang Melayu, Islam dan sebahagiannya adalah tanah rezab orang-orang Melayu.

Katanya, penyenaraian Felda Global Venture Holding yang melibatkan tanah-tanah Felda menyebabkan risiko kehilangan tanah terbabit, bahkan tindakan tersebut adalah menggadai tanah air.

Sehubungan itu, beliau menggesa Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad dipecat kerana beliautidak layak memegang tampuk tertinggi Felda kerana jenayah yang dilakukan.

“(Tan Sri) Isa Samad tidak boleh dipercayai sebagai Pengerusi felda kerana rekod rasuah dalam pemilihan Presiden Umno, beliau telah menggadai pula tanah air dengan menyenaraikan Felda,

“dia (Isa Samad) mesti dipecat segera, (kerana) langkah penyenaraian Felda adalah satu pengkhianatan kepada peneroka,”tegasnya yang juga Timbalan Yang diPertua PAS Besut.

Akibatnya, kata beliau, Felda kehilangan hasil kerana mengadai tanah Felda Plantation dan beliau optimis, kebajikan para peneroka akan terabai.

Beliau menyeru rakyat khususnya warga Felda agar menolak Umno dan Barisan Nasional pada pilihanraya akan datang kerana pengkhianatan Umno terhadap warga Felda dan orang Melayu.

“Hasil Felda berkurang kerana tanah Felda Plantation telah digadai, pendapatan peneroka akan kurang, tanah (seluas) 360,000 ekar sepatutnya (dapat) dibahagikan kepada generasi kedua dan ketiga Felda,

“warga Felda dan orang melayu tidak lagi selamat, apa-apa boleh berlaku (kerana penyenaraian Felda) menyebabkan sebahagian hasil terpaksa dibahagi kepada orang asing, termasuk plabur dari Yahudi dan Israil, ini pengkhianatan Umno- BN yang tidak boleh dimaafkan,”tambahnya

sumber dari buletinonline

Tiada ulasan:

Catat Ulasan