Sabtu, 7 Julai 2012

Kerajaan sekarang penyumbang kepada meningkatnya kes buang bayi?


Sejak tahun 2010 hingga sekarang,terdapat peningkatan kes buang bayi di Malaysia.Walaupun menurun daripada 102 kes pada tahun 2008 kepada 79 kes pada tahun 2009,namun bilamgan semakin meningkat kepada 91 pada 2010 dan 98 pada 2011.Timbalan ketua Setiausaha Kememterian Wanita, Keluarga dan Masyarakat, En.Harjeet Singh berkata,sebanyak 31 kes sudah di laporkan setakat taun ini.Jumlah itu di jangka akan meningkat hingga ke penghujung tahun ini.

Begini lah situasi semasa negara kita yang aku cintai sekarang ini.Mitok jauh lah perkara ini berlaku kepada keluarga kita semua.Memang lah kita akui perkara ini terjadi kerana kurang nya pendidikan agama yang bermula dari rumah,kurangnya perhatian ibu bapa kepada anak2.Tapi  tidak boleh kita  menafikan juga corak pemerintahan kerajaan sekarang merupakan juga sebagai penyebab utama kepada masaalah ini.Gejala sosial semakin hari senakin bertambah.Yang menakutkan kita kebanyakan masaalah ini terjadi kepada orang melayu.Tidak perlulah kerajaan yang ada sekarang ini buat2 cemas dan merancang bagaimana untuk memgelakkan masalah ini dari berterusan.Kerana percayalah,masalah ini tetap akan terus berlaku malah makin meningkat selagi kerajaan sekarang masih tetap mempertahankan dasar2,undang2 yang ada sekarang.Ini lah akibatnya kepada sebuah negara yang pemimpin nya mengwar war kan negara ini ada lah sebuah negara islam,tetapi pemimpin ini juga yang menolak hukum islam!

tengok video di bawah!!!!

Konon nya hukum hudud tidak boleh di jalankan di negara kita kerana tidak berpaksi kepada realiti,sebab negara kita berbilang kaum dan agama!! Apa yang berpaksinya PM? apa yang REALITINYA? Tidakkah realitinya lagi bahawa hukum hudud itu ada perkara yang realiti,jelas dan kewajipan kita sebagai umat islam untuk mengamalkan nya? Tidak jelaskah lagi penerangan Allah setiap hukum hakam yang kita patut ikuti adalah untuk kebaikan semua? Kenyataan itu juga seolah2 hukum hudud tidak akan adil kepada orang yang bukan islam.Padahal budak2 sekolah pun tahu bahawa hukum hudud hanya di kenakan kepada orang islam sebagai mematuhi perintah Allah dan Rasul.Walaupun jika ada orang islam memilih untuk di jatuh kan ukuman terhadap kesalahan mereka mengikut syariat Allah seperti hudud, islam tidak pula menolak atau melarang nya.Jadi apa yang orang bukan islam takut kan? Tidak ada paksaan dalam islam supaya orang bukan islam mengikut undang2 atau hukuman mengikut syariat Allah seperti hudud.

Sepatutnya kita sebagai orang islam lebih2 lagi pemerintah menerangkan kepada orang bukan islam tentang kebaikan2 hukum Allah bukannya menakutkan mereka!! Percaya lah,sekira hukum Allah di jalankan di negara kita yang tercinta ini,masalah penmbuangan bayi seperti di atas tidak akan berlaku lagi, atau sekurang2 nya ianya akan berkurangan,berkurangan dan akhir nya tiada terus...Pokok pangkal nya dia orang ni tak boh jalan kan hukum Allah sebab kehidupan dia orang ini setiap hari melanggar perintah Allah!!!!!

Itu yang REALITInya.......

1 ulasan:

  1. Jazakallahu khairan kathira.

    Selamat berjuan.

    BalasPadam